18 februar 2011 ~ 1 Comment

Iværksætter Hjælp – Gratis Fakturaprogram, Web CRM og meget mere

For alle start ups er et stramt budget et faktum. Derfor er gratis eller omkostningslette værktøjer; såsom et gratis faktura- eller regnskabsprogram, et omkostningslet web crm eller andre online samarbejdsværktøjer med til at styrke den skrøbelige virksomheds opstartsfase. Som nystartet virksomhed har du brug for al den iværksætter hjælp, du kan få.

CoolWebTools kommer de mange start-ups til undsætning med en række online værktøjer Quotebase, BillingBoss, KarmaCRM, Doodle, Dropbox og SuperTintin – alle gratis (næsten), der kan hjælpe det lille opstartsfirma med at håndtere nogle af alle de ‘kedelige’, praktiske ting; såsom at skrive tilbud, fakturering, håndtering af kundeportefølje, dokumentering af aftaler, dokumenthåndtering og fastsættelse af mødedatoer med flere deltagere.

Quotebase

Quotebase hjælper dig med at få sendt et tilbud hurtigt efter du har haft dit kundemøde. Når der er blevet indgået en aftale med kunden, er det vigtigt at få afsendt et tilbud hurtigst muligt. Dels sender det et godt og professionelt signal – at du har styr på tingene, men det er også godt at få formaliseret og dokumenteret de aftaler, som du har indgået med kunden – også indenfor en overskuelig tidsramme, så du ikke glemmer detaljerne omkring aftalen.

Der er mange fede features i Quotebase, og her er et par stykker af dem. Du kan:

  • Tilføje eget logo til det endelige tilbud til kunden, som vedhæftes en mail, du sender via Quotebase
  • Oprette flere brugere, så flere kan afsende tilbud
  • Tilføje relevante dokumenter til det samlede tilbud
  • Tilføje uddybende beskrivelser til de enkelte poster i det samlede tilbud

Her kan du se et eksempel på et quote/tilbud sendt via Quotebase

Quotebase er let at gå til og fungerer super godt til hurtigt at få afsendt dit tilbud kort tid efter dit møde med kunden.

BillingBossi et nyt vindue åbner billingboss.com

BillingBoss er din online bogholder, der hjælper dig med at holde styr på fakturering af dine kunder samt på flowet i faktureringen – betalt, over sidste betalingsfrist og udestående. Derudover kan du også oprette tilbudsudkast og sende tilbud via BillingBoss.

Selvom BillingBoss er en gratis webservice, betyder det ikke, at du sender et uprofessionelt signal ved at bruge tjenesten. Du kan nemlig customize det materiale, du sender via BillingBoss ved at tilføje dit logo til din profil samt en kort tekst, der som default vises hver gang, du sender en faktura eller et tilbud. Dvs. at dine kunder ikke er i tvivl om, hvor regningen eller tilbuddet kommer fra.

Du kan via rapporter holde styr på dine udsendte fakturaer og indbetalinger, og som en sidste fed feature kan du endda give tilladelse til en ekstern bogholder at få adgang til dit regnskab.

I det hele taget er gratis udgaven af BillingBoss meget gennemført og fungerer rigtig godt som hjælp til at holde styr på økonomien for den mindre erhvervsdrivende eller for den lille opstartsvirksomhed.

Update: BillingBoss lukker ned per december 2012, men fortsætter som betalingstjeneste på www.sageone.com.

>> Danmarks nemmeste regnskabsprogram <<

KarmaCRMi et nyt vindue åbner karmacrm.com

Uanset størrelsen på din virksomhed eller hvad du beskæftiger dig med, er et godt CRM system alfa og omega for din forretning. Hvis du ikke har styr på dine kunder, forsvinder de mellem hænderne på dig. KarmaCRM er et fuldt udbygget og (indtil videre) gratis CRM system med en masse fede funktioner og features, der gør det simpelt og overskueligt for dig og dine medarbejdere at holde styr på kundeporteføljen.

KarmaCRM på punkform:

  • Holder styr på dine kontakter – personer og virksomheder
  • Du kan oprette flere brugere i forhold til at administrere hvem, der tager sig af hvilke kunder
  • Holder overblik over kunden er i salgsprocessen – eks. tilbud sendt, afventer, kunde vundet, kunde tabt, vend tilbage, men du kan selv definere kategorierne
  • Kalender, som kan synkroniseres med op til flere Google kalendere, og hvor du kan oprette opgaver eller begivenheder samt administrere hvem, der tager sig af hvad
  • KarmaCRM dropbox, hvor alle brugere kan tilgå og uploade relevante dokumenter og filer

KarmaCRM lever til fulde op til sit navn. Det er et lækkert look and feel, du bliver mødt af på siden, og selvom der er mange funktioner og features, er det legende let at gå til, så du får en nærmest spirituel oplevelse. KarmaCRM er beviset på, at det ikke behøver at være svært og kedeligt at håndtere sin kundeportefølje.

Dropboxi et nyt vindue åbner dropbox.com

Med Dropbox kan du dele og synkronisere vigtige filer mellem flere computere og således også smartphones eller brug tjenesten som online back-up for forretningskritiske dokumenter og filer.

Måden jeg selv bruger Dropbox på er, at jeg deler en mappe med den freelance mediegrafiker, jeg arbejder sammen med. Efter jeg har været til et kundemøde, dropper jeg de relevante filer og informationer i Dropbox mappen, som mediegrafikeren kan tilgå. På den måde kan mediegrafikeren arbejde uafhængigt og når det passer ham. Han lægger sine design udkast i vores fælles Dropbox mappe, som jeg så tilgår og præsenterer ved næste møde med kunden. Og hvis min freelance mediegrafiker er tilgængelig mens jeg er til møde med kunden, kan der endda laves ændringer på designet jf. kundens ønsker.

Det sender et professionelt signal, kunden får præcis det, kunden ønsker og du spilder ikke tiden med en masse rettelser, der skal sendes frem og tilbage og altså en mere effektiv forretning.

Ved oprettelse af en Dropbox konto får du stillet 2 GB online plads til rådighed, og ønsker du mere plads, kan du enten opgradere til Pro 50 eller Pro 100, der giver dig hhv. 50 og 100 GB lagerplads. Men der er også andre måde at øge lagerpladsen.

Via et unikt downloadlink, som du kan formidle på din Twitter og Facebook profil eller via din blog, kan du få flere fra dit netværk til at hente og installere Dropbox, hvilket Dropbox honorerer med mere lagerplads. Eller du kan bruge dette link: www.dropbox.com/free, hvor du nemt kan forøge din lagerplads bl.a. ved at linke mellem Dropbox og din Facebook eller Twitter profil.

Doodlei et nyt vindue åbner doodle.com

Doodle er et online mødeplanlægning- og afstemningsværktøj. På demokratisk vis stemmer mødedeltagerne om, hvilken dato mødet skal afholdes eller hvad de vil stemme på ud fra en given afstemning. Du kan enten tilknytte din Google konto til din Doodle profil, linke din Doodle profil med din Outlook konto ved at downloade Doodle Outlook Connector (virker med Outlook 2007 og 2010) eller linke din Doodle profil med Lotus Notes via Doodle Lotus Notes Widget (virker med Lotus Notes 8 til Windows og Linux).

Det er dead easy at oprette et møde eller en afstemning. Ved møde giver du mødet en titel og en beskrivelse, vælger en række datoer, som mødedeltagerne kan vælge ud fra, definerer indstillingerne for deltagernes valgmuligheder (skjult afstemning, ja-nej-måske afstemning osv.) og til sidst bestemmer du om du sender mødeindkaldelsen via Doodle eller via dit eget mail-program.

Processen er stort set den samme for oprettelse af afstemninger. Giv afstemningen en titel og forfat en kort beskrivelse, definer valgmulighederne og vælg om du sender via Doodle eller via dit eget mail-program.

Doodle’s demokratiske tilgang til mødeplanlægning gør webservicen et godt værktøj for den lille opstartsvirksomhed til at arrangere møder og laver aftaler, der passer kunden bedst. Det signalerer fleksibilitet og imødekommenhed, at kunden selv kan bestemme den mødedato, der passer kunden bedst.

>> Sæt dit kursus i system med et tilmeldingsværktøj. Gratis Demo. <<

SuperTintini et nyt vindue åbner supertintin.com

Hvad var det nu lige, der blev aftalt med kunden, da I talte med hinanden over Skype? Og hvilke ændringer var det helt præcist, at kunden ønskede til det første udkast, da du talte med kunden over MSN’s chat funktion? Det hjælper programmet SuperTintin dig med at holde styr på.

SuperTintin falder udenfor kategorien cool, gratis webtjenester, da det koster nogle dollaz for at downloade softwaren. Beløbet er dog begrænset – 29.95 USD for at bruge programmet enten til Skype eller til MSN.

Men så kan du også optage telefonopkald, videochats og gruppe videokonferencer.

Quotebase, BillingBoss, KarmaCRM, Dropbox, Doodle og SuperTintin. God og billig iværksætter hjælp.

Har du eksempler på hvordan du bruger én af disse tjenester som start-up eller har du tjenester og programmer, der skal tilføjes listen? Smid en kommentar!

Annonce

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Iværksætter Hjælp - Gratis Fakturaprogram, Web CRM og meget mere, 5.0 out of 5 based on 1 rating

One Response to “Iværksætter Hjælp – Gratis Fakturaprogram, Web CRM og meget mere”


Leave a Reply

100 queries. 1,201 seconds